Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; theme_MenuItem has a deprecated constructor in /home/csystem/domains/c-system.com.pl/public_html/wp-content/themes/csystem1708/library/navigation.php on line 248

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; VMenuWidget has a deprecated constructor in /home/csystem/domains/c-system.com.pl/public_html/wp-content/themes/csystem1708/library/widgets.php on line 110

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; LoginWidget has a deprecated constructor in /home/csystem/domains/c-system.com.pl/public_html/wp-content/themes/csystem1708/library/widgets.php on line 193

Deprecated: Wywołana metoda konstruktora klasy WP_Widget w VMenuWidget jest przestarzała od wersji 4.3.0! Zamiast niej proszę użyć __construct(). in /home/csystem/domains/c-system.com.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6085

Deprecated: Wywołana metoda konstruktora klasy WP_Widget w LoginWidget jest przestarzała od wersji 4.3.0! Zamiast niej proszę użyć __construct(). in /home/csystem/domains/c-system.com.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6085
Izolator akumulatorów - Systemy zasilania awaryjnego

Izolator akumulatorów

System ładowania dodatkowego akumulatora, izolator akumulatorów z serii SLA

Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora – jeśli wykryje jego wzrost ponad 13,5V, co dzieje się tylko podczas pracy alternatora, to zewrze swoje styki powodując przepływ prądu do dodatkowego akumulatora. Jednocześnie zaświeci się kontrolka informująca o tym użytkownika. Po unieruchomieniu silnika układ rozewrze swoje styki aby nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora. Rozładowanie akumulatora uniemożliwiłoby późniejszy rozruch silnika. Izolator może współpracować z panelem kontrolnym SLA-PK.

Taki sposób działania zapewnia:

  • Akumulator podstawowy jest ładowany zawsze z priorytetem. Po uruchomieniu silnika w pierwszej kolejności naładuje się akumulator podstawowy, a dopiero po jego pełnym naładowaniu rozpocznie się ładowanie dodatkowego. 
  • Jeśli podczas pracy silnika alternator nie będzie w stanie doładować akumulatorów (np. chwilowy duży pobór prądu) to ładowanie akumulatora dodatkowego zostanie przerwane.
  • Umożliwi przy zastosowaniu panelu kontrolnego (stanowiącego wyposażenie dodatkowe) wspomaganie zasilania urządzeń o szczególnie dużym poborze prądu (np. wyciągarki) lub rozruchu silnika.

 

 

Izolator akumulatorów ma zastosowanie w:

  • systemie zasilania przyczepy kempingowej, kamperach,
  • zasilanie wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp.
  • izolowanie akumulatorów w innych systemach.

Schemat połączeń:


Dane techniczne:

Napięcie pracy dla SLAxx 12V
dla SLAxx-24V 24V
Maksymalny prąd ładowania dla SLA40 40A
dla SLA80 80A
dla SLA150 150A
(Zalecany) / maksymalny przekrój przewodów zacisków AKU1 i AKU2 dla SLA40 (2,5mm2)  / 4mm2

dla SLA80 (4mm2) / 10mm2

dla SLA150 (10mm2) / 16mm2
Maksymalna wartość bezpiecznika dla SLA40 25A 
dla SLA80 40A
dla SLA150 80A
Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego dla poszczególnych wersji dla SLA40 do 50Ah
dla SLA80 do 100Ah
dla SLA150 do 250Ah
Rodzaj akumulatora ołowiowe: samochodowe, żelowe, AGM, trakcyjne
Wymiary Wys. 65 mm
Szer. 89 mm
Dł. 70 mm
Temperatura pracy -10°C – 50°C

Izolator akumulatorów występuje w trzech wersjach wykonania:

  • Standardowa. Układ reaguje tylko na ładowanie akumulatora podstawowego (w samochodzie).
  • -D  Wersja dwustronna reaguje również na ładowanie od strony akumulatora dodatkowego. Układ w takiej wersji ma zastosowanie gdy akumulator dodatkowy jest ładowany z zewnętrznego źródła (ładowarka sieciowa, panele fotowoltaiczne itp.) i istnie potrzeba naładowania również akumulatora podstawowego.
  • -I Inteligentna  W niektórych samochodach spełniających normę emisji EURO6 wyposażonych w inteligent system ładowania akumulatora normalne napięcie ładowania może być poniżej 13,8V. Dopiero w określonych warunkach jest zwiększane powyżej tej wartości, zwykle podczas jazdy lub hamowania silnikiem. Jeśli standardowy układ SLA nie rozpoczyna procesu ładowania lub występują okresowe problemy z ładowaniem dodatkowego akumulator należy zastosować wersję SLA-i dedykowaną do samochodów wyposażonych w inteligentny układ ładowania. Do rozpoczęcia procesu ładowania wystarczy napięcie powyżej 13V. W niektórych samochodach istnieje możliwość dezaktywacji systemu. W celu uzyskania uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu telefonicznego.

Instrukcja obsługi

przykładowy schemat połączeń

Wszystkie odbiorniki zalecamy podłączyć poprzez zabezpieczenie przed głębokim rozładowaniem serii ZBxx aby zapobiec rozładowania akumulatora poniżej 10,5V. Kilkukrotne rozładowanie poniżej tej granicy powoduje uszkodzenie akumulatora. Połączenie należy wykonać wg schematu poniżej.


Formularz zamówienia:

    Typ urządzenia:

    Wykonanie

    Bezpiecznik automatyczny DC

    Ilość sztuk:

    Płatność

    Dane adresowe wysyłki towaru:

    Nazwisko i imię lub firma

    Ulica, nr domu

    Miejscowość

    Kod pocztowy

    Adres e-mail

    Telefon

    NIP (tylko dla firm)

    Dane do faktury (jeśli inne niż dane adresowe wysyłki), Uwagi: